הלך לעולמו: ראש המוסד לשעבר מאיר דגן

על שר הביטחון ברק אמר לאחרונה: "הקשבתי לשר הביטחון מצחצח חרבות עם איראן והסורים, בזמן שכל יום יורים מרצועת עזה. מה נעשה בעניין? איזו מדיניות יש לישראל?"
קובי פינקלר, איתי גדסי 2 Comment on הלך לעולמו: ראש המוסד לשעבר מאיר דגן

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב, והוא בגיל 71 • לאחר פרישתו מהמוסד שימש דגן כיו"ר עמותת 'יש סיכוי' שפועלת בעד גיוס החרדים לצה"ל

צילום: Kobi Gideon/Flash90.
על שר הביטחון ברק אמר לאחרונה: "הקשבתי לשר הביטחון מצחצח חרבות עם איראן והסורים, בזמן שכל יום יורים מרצועת עזה. מה נעשה בעניין? איזו מדיניות יש לישראל?"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בבית החולים איכילוב בתל אביב, והוא בגיל 71.

דגן שנולד בברית המועצות בשנת 1945, כיהן בתפקידים ביטחוניים בכירים ביותר, בשנים האחרונות נאבק במחלת הסרטן ועבר טיפולי דיאליזה קשים בחו"ל ולאחרונה היה פעיל והשמיע את קולו בענינים הבוערים.

בשם המוסד נמסר הבוקר, "המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מודיע כי ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו הבוקר. ראש המוסד יוסי כהן, ראשי האגפים ועובדי המוסד מביעים צער עמוק ומביעים תנחומים למשפחת דגן".

מאיר דגן

דגן התנגד בשנים האחרונות לתקיפה באיראן ואמר כי "הפצצה עשויה לזרז את השגת הפצצה. אין בהתקפה כדי לעצור את הפרויקט, אם נפציץ נגיע למציאות שבה נפתור את כל הבעיות הפוליטיות וחלק מהבעיות הכלכליות של איראן, בכך שנגרום לכל האוכלוסייה האיראנית להתייצב כאיש אחד מאחורי השלטון".

כזכור, הוא תקף את מדיניות ראש הממשלה ואמר כי הוא לא נאמן לו, "העובדה שסיימתי את תפקידי עדיין לא אומרת שרמת אחריותי או רצון לראות את מדינת ישראל פורחת – הסתיים. תזכרו שהנאמנות שלי היא קודם כל בראש ובראשונה היא למדינת ישראל ולא לראש הממשלה", עוד הוסיף כי "למרות שאני חייב להגיד לכם, אם הייתי מקבל פקודה מראש הממשלה ושר הביטחון לתקוף היום באיראן, בניגוד לדעתי – הייתי עושה את זה".

על שר הביטחון ברק אמר לאחרונה: "הקשבתי לשר הביטחון מצחצח חרבות עם איראן והסורים, בזמן שכל יום יורים מרצועת עזה. מה נעשה בעניין? איזו מדיניות יש לישראל?".

לאחר פרישתו מהמוסד שימש דגן כיו"ר עמותת 'יש סיכוי' שפועלת בעד גיוס החרדים לצה"ל.

"איש אמיץ שגילם בדמותו את התעוזה והעוצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על פטירתו של דגן: "אני מבקש להביע צער עמוק, על פטירתו של אלוף במיל' מאיר דגן ז"ל. מאיר היה לוחם ומפקד נועז, שתרם רבות לביטחון המדינה במערכות ישראל, במטה ללוחמה בטרור ובהמשך כראש המוסד. התמונה שבה נראה סבו מושפל בידי חיילים נאצים, זמן קצר לפני שנרצח בשואה, עמדה תמיד לנגד עיניו. מאיר היה נחוש להבטיח שעם ישראל לא יהיה עוד חסר כוח וחסר מגן, ועל כן הקדיש את חייו לביצור כוחה של מדינת ישראל. ב-8 השנים בהן כיהן כראש המוסד, הוביל את הארגון למבצעים נועזים, פורצי דרך וגבולות. לוחם גדול הלך לעולמו, יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השוהה בביקור מדיני במוסקבה אמר כי "מאיר היה מגדולי הלוחמים עזי הנפש, רבי הדמיון ועמוקי האמונה שקמו לעם היהודי. מסירותו למדינת ישראל הייתה מוחלטת. הוא ראה את טובתו בטובתה ועשה כל שביכולתו להבטיח את קיומה לדור ולדורות. מורשת ותלאות השואה שעבר סבו, נחרתו בנפשו. ביום השואה האחרון ביקש ממני מאיר כנשיא מדינת ישראל להזכיר את שמות בני משפחתו ואת התמונה הנוראה של סביו בטקס לכל איש יש שם וכך עשיתי. מאיר דגן, ענק הענקים כפי שכונה, סימל בעיני רבים את השואה והתקומה. הכרתי את מאיר כאיש עצה, איש תבונה, איש אוהב ואהוב בחספוסו, מנהיג ואחד העם. אני מרכין בכאב ראש לזכרו ושולח תנחומי למשפחתו".

שר המודיעין, ישראל כ"ץ אמר כי "מדינת ישראל, אזרחיה ויהודים מכל העולם חייבים רבות למאיר דגן על פעילותו לאורך שנים רבות של שירות בטחוני ובתפקידו האחרון כראש המוסד. הוא תרם תרומה עצומה לבטחונה וחיזוקה של מדינת ישראל מול איומים קרובים ורחוקים. יהי זכרו ברוך".

גם יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן אמר כי "מדינת ישראל מרכינה את ראשה על מותו של מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר ולוחם אמיץ שתרומתו הגדולה לביטחונה של מדינת ישראל תוכל להתפרסם ברבים, אם בכלל, רק בעוד שנים רבות".

ליברמן סיפר כי "הכרתי את מאיר דגן בשנת 1996 כשקלטתי אותו לעבודה במשרד רה״מ כראש המטה ללוחמה בטרור והיתה לי הזכות לעבוד איתו אח״כ בתפקידיי השונים כיו״ר ועדת החוץ והביטחון, כשר החוץ, השר לעניינים אסטרטגיים וחבר הקבינט. בכל המקומות האלו גיליתי איש אמיץ שגילם בדמותו את התעוזה והעוצמה של מערכת הביטחון הישראלית. יהי זכרו ברוך".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לקחו אותו לפגישה על הגיוס החרדי, יסבירו לו מה הבעיה עם זה, הוא יקלוט מהר, יותר הוא לא יפעל בכיוון הזה…

  2. 1

    אם אפשר פרטים על המישרה של יו"ר הארגון הזה, אני כשיר ומעוניין.